فلسطین بی سرپناه

فلسطین بی سرپناه
اخرین تحولات غزه
قالب وبلاگ

تظاهرات ضد اسرائیلی مردم ترکیه روبروی سفارت اسرائیل در آنکارا (18 جولای 2014)

تظاهرات ضد اسرائیلی مردم ترکیه روبروی سفارت اسرائیل در آنکارا (18 جولای 2014)

بنا به گزارش پرس تی‌وی، هزاران تن از مردم ترکیه با ریختن به خیابان‌های آنکارا، پایتخت این کشور و استانبول از حملات بی‌رحمانه اسرائیل به نوار غزه انتقاد کردند.

 

معترضان روز شنبه (۲۸ تیر) روبروی سفارت اسرائیل در استانبول پرچم اسرائیل را آتش زده و شعارهای ضد اسرائیلی سر دادند. آنها همچنین به سوی ساختمان سفارت سنگ پرتاب کردند.

 

یکی از معترضان در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت: «ما نمی‌خواهیم سفارت و پرچم اسرائیل در اینجا باشد. ما نمی‌خواهیم به خاطر این اتفاقات غم‌انگیز اینگونه در اینجا جمع شویم ولی قصد داریم همبستگی خود با برادران و خواهران خود را اعلام کنیم.»

 

یکی دیگر از معترضان گفت: «من امشب برای محکوم کردن قتل عامی که در نوار غزه رخ می‌دهد در اینجا حضور دارم. ما می‌خواهیم کشتار کودکان متوقف شود و درخواست خود را از همین جا به تمام جهان اعلام می‌کنیم.»

 

این تظاهرات یک روز بعد از آن روی داد که معترضان با چوب و سنگ شیشه‌های سفارت اسرائیل در استانبول را شکستند و شعار «اسرائیل قاتل از فلسطین خارج شو» را سر دادند.

 

معترضان همچنین به ساختمان سفارت اسرائیل در آنکارا سنگ پرتاب کرده و پرچم‌های فلسطین را روبروی آن به اهتزاز درآوردند.

 

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکبه در ۱۷ جولای ضمن انتقاد از تجاوز اسرائیل به غزه گفت تل آویو در پی «نسل کشی نظام‌مند» مردم فلسطین است.

 

وی همچنین بی‌تفاوتی سازمان ملل را محکوم کرد.

 

اسرائیل آخرین حمله خود علیه مردم فلسطین در نوار غزه را در ۸ جولای آغاز کرد. خشونت‌ها تا این لحظه جان بیش از ۴۰۰ نفر را در غزه گرفته است.

 

روابط اسرائیل و ترکیه پس از حمله نیروهای اسرائیلی به یک کشتی ترک در سال ۲۰۱۰ هنگامی که در آب‌های بین المللی به سوی غزه در حرکت بود، به تیرگی گرایید. در این حمله ۱۰ تبعه کشور ترکیه جان خود را از دست دادند.

منبع: پرس تی وی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ دو شنبه 30 تير 1393برچسب:gaza,غزه,مرگ بر اسرائیل,فلسطین, ] [ 21:8 ] [ mohammad-ansari ] [ ]
.: Weblog Themes By Aipac Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فلسطین بی سرپناه و آدرس gaza1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
آرشيو مطالب
امکانات وب
آیپاک


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






بک لینک
loxblog